Shopping di Marissa Shoppe | norsheilasalleh.blogspot.com

Shopping di Marissa Shoppe

Assalamualaikum...

Haiii semua mummy-to-be. Harini nak share satu kedai (online shop) jual segala keperluan bayi dan ibu. Sebelum mengandung lagi, aku dah start follow Marissa Shoppe Full ni. Aku suka sangat tengok barang-barang yang dijual dengan harga berpatutan. Nak kata mahal tidak, nak kata murah pun tidak. Masih berbaloi dengan barang yang kita beli. Korang boleh compare harga yang aku state kat bawah ya.

Antara yang dijual :- barut, tungku baby, tommee tippie, breast pump, toys, shell bag, baju bayi dan macam-macam lagi. Tak larat nak sebut satu-satu. hehe. Opsss terlupa nak beritahu, milk booster pun turut dijual. Produk shaklee ada, TMS coklat bar, TMS coklat cookies, TMS coklat drink dan Nursing Tea. Kalau rasa macam malas nak keluar shopping, better duduk depan pc ke laptop. Buka website, klik apa yang korang mahu. Yang penting, fulus cukup ye  ;p


Marissa Shoppe pun pernah keluar dalam majalah Pa & Ma keluaran Ogos 2013. Alhamdullilah. Aku cukup percaya nak shopping sini, kalau dah sampai keluar review. Haruslah dipercayaikan? Aku pun dah pergi kedai dia, memang best masuk. Korang check la gambar yang aku amik masa kat sana ye. Aku tak beli baju bajan, beli barang keperluan yang penting je. Baju bajan aku suka beli kat Fiffy, hehehe. Yang tu aku update kemudian ye.

sheila shahfiekry

Staff dia peramah semuanya, manis-manis pula tu. Aku buat kedai tu macam rumah sendiri. Sambil pilih barang baby, aku duk bersimpuh kaki situ. Wakakaaa. Memang banyak sangat pilihan, rambang mata. Suami aku aim satu benda je. Bagpack nak isi barang baby. hahhaa. I turutkan je pilihan beliau. Nak tengok apa yang aku beli? hihi. Siap buat kad ahli lagi, aku kan suka kumpul kad... Suka beli sambil dapat diskaun dan point. huhu. Puas hati, dapat murah. So next time, kita hunting set breastfeeding dengan set berpantang. Hampir lengkap persiapan baby. Syukur alhamdullilah, dipermudahkan segala urusan (^__^)

sheila shahfiekry


Antara yang aku beli (total RM225.40 ) :-

*Bagpack warna hitam (free changing mat kecik) = RM89
*Nappy rash cream brand Pureen = RM8.20
*Wet wipes brand Anakku (botol sekali dengan refill pack) = RM19.90
*Milk storage  brand Malish (disposable) = RM10
*Detergent brand Pureen = RM18.90
*Nasal block nose brand Pureen = RM4.50
*Rubbercotsheet (waterproof) = RM19.90
*Tungku baby = RM10
*Set mandian baby brand Pureen = RM15
*Sapu tangan = RM18
*Bunjut mandian herba (untuk aku) = RM12

Aku bagi details untuk korang sama-sama terjah Marissa Shoppe kat bawah ni ya. Ini review takda sponsor apa, ikhlas daripada aku yang dah ada pengalaman pergi kedai ni. heee

whatsapp for fast reply : 017-3555 820 
call : 03-5545 4165
alamat : No. 7A, Tingkat 1, Pusat Perdagangan Suri Puteri,
Seksyen 20, Shah Alam (atas Restoran Chetties)
operasi : 10 am - 06 pm (open daily)
email : marissa.shoppe11@gmail.com

30 comments

February 12, 2014 at 9:38 AM

macam best

February 12, 2014 at 9:41 AM

seronoknya...akak paling suka masuk kedai yang jual barangan baby...paling tak tahan baju2 baby ..

February 12, 2014 at 9:56 AM

Wah! lengkap dari barangan bayi n ibu...siap fulus je yer...

February 12, 2014 at 10:07 AM

wah bestnye shooping..byk beli brg tu

Anonymous
February 12, 2014 at 10:14 AM

mmg boleh lupa dunia bila shopping barang2 baby ni... !

Anonymous
February 12, 2014 at 10:17 AM

wahhhhh...sungguh seronot bakal mama ni yer..

February 12, 2014 at 11:03 AM

Berbaloi². Nak terjah jap.

February 12, 2014 at 11:17 AM

yessss..mmg suke shooping kt cni.. setakat ni online je la.. nk terjah kedai blm berkesempatan lg..

February 12, 2014 at 11:30 AM

selalu cuci mata tgk barang baby kat Instagram marissa shoppe ni.
rasanya nanti nak terjah sini jugak la.

February 12, 2014 at 11:42 AM

hehe..seronok bershopping barang baby ye..

February 12, 2014 at 11:55 AM

Assalamualaikum sheila....wah memg murah..byk dpt belikan

February 12, 2014 at 12:17 PM

shoping sakan ler ibu kita pasni..
hehe

February 12, 2014 at 12:22 PM

wahwahhh..belanja sakan nampka ny mummy to be ni ! hehe.. zara tgk bpatutan jg harga tu kaan ? byk dapat bli ngan harga 200 lbh.

February 12, 2014 at 12:43 PM

Oh okay .. bagus jugak info ni.. boleh terjah kedai dia terus hahahha :D

February 12, 2014 at 12:48 PM

sakan akk beli :D

semoga blog ni dimurahkan rezekiii...aamiiin
amal singgah sini.. selamat petang...
jemput singgah blog amal

February 12, 2014 at 1:05 PM

salam.. singgah di blog ni.. macam-macam beli yer, teringat dulu anak 1st beli macam ni la juga :) tapi now pregnen kali ke-4, beli yg penting aje :)

February 12, 2014 at 1:14 PM

wahhh entry berbayar ke ni.hehehe.best kan marissa shop ni.sume murah dan best!

February 12, 2014 at 1:23 PM

huhu...sukanya baby...byk brg baru..semoga dipermudahkn segalanya...

February 12, 2014 at 2:03 PM

dekat jer dengan rumah saya... kalau ari ahad lepas saya free boleh kita jumpa kan... nak cari set pantang + menyusu pilih shaklee berbaloi... hehe... :)

February 12, 2014 at 2:31 PM

Review yang sangat bagus..lengkap dengan alamat serta contact no bagi memudahkan mereka yang berminat untuk membuat urusan...

Regards,
-Strider-

February 12, 2014 at 2:56 PM

masa dah dekat nak bersalin dulu pun baru akak start beli barang sbb tatau jantina baby. hehehe. nappy rash cream x berapa elok tau pakai kat baby. masa baby akak melecet dulu, mak mertua ajar letak minyak masak. mmg berkesan, lebih cepat.

February 12, 2014 at 3:19 PM

wah.. bagus ni.. saya dah takde anak2 berstatus baby lagi dah tp family & sedara masih ramai.. boleh sampai2kan info ni sbb ramai juga yg berdekatan & boleh terjah.. thanks sharing Sheila.. :)

February 12, 2014 at 4:22 PM

Wahh..very detail gitu. Akak pun suka gak online shopping ni..mudah.. Tq for sharing eh, sheila.. :)

February 12, 2014 at 4:48 PM

jauh sikit dari putrajaya, dulu akak suka pegi manjaku kat gombak, sebab duduk sana

February 12, 2014 at 4:49 PM

banyak pilihan betull rambang mata nak pilih ohh

February 12, 2014 at 6:37 PM

Tasha suke marissa shoppe ni.Banyak tol pilihan.Dan harga berbaloi :)

February 13, 2014 at 7:56 AM

Wah dh start memborong yer sheila..sama mcm akak dulu la.. kalau boleh tue rasa mcm nk beli 1 kedai jer..hehehe

February 13, 2014 at 3:19 PM

Besar jugak kan Marissa SHoppe ni..semuanya pasal baby..bestnya ..kalau dekat,memang nak singgah!hehee

April 13, 2014 at 10:21 AM

kita memang dah aim Marissa ni.. hehe... tiap kali belek Pa & Ma memang kite suka compare harga barang2 Marissa dan butik lain la.. huhu.. oh ye... Sheila beli mana ek nuring bra autumz tu. wasup ek

Darlina
October 26, 2015 at 4:55 PM

Kalau nak beli buaian elektrik ada sorg seller online ni jual murah dan banyak pilihan. harga +-rm30 lebih murah dari harga pasaran. sy beli 2 biji buaian ng dia. kak Nadia 0123452289. tolong promote sebab puas hati.. hehehe

Post a Comment