Petua Kasih Sayang Suami Isteri : Teknik urut cakar harimau | norsheilasalleh.blogspot.com

Petua Kasih Sayang Suami Isteri : Teknik urut cakar harimau

walaupun aku belum kahwin lagi, tapi ilmu ni bagus. so sila baca dengan penuh kesabaran ya. 

Petua memupuk kasih sayang hendaklah dilakukan oleh dua belah pihak. Enam langkah telah diperkenalkan/diajarkan oleh Pendakwah terkenal Ustazah Siti Norbahyah untuk suami~isteri agar saling menyayangi dengan kaedah ‘Cakar Harimau’

Ni untuk mereka yg dah kawin tau….! kalau yang tak kawin lagi tu…setakat faham gitu-gitu dah lah erk…tak pun senyum ajer lah…hehe…

1) Picit tengkuk pasangan dengan penuh kasih sayang…

2) Picit bahu hingga ke lengan dengan penuh kasih sayang…

3)Buat jemput-jemput (bukan cengkodok tau) dekat tulang belikat…


4) Buat ‘Cengkaman Harimau’ (menurut kitab lama) atau ‘Cakar Harimau’ di belakang badan dengan tekanan di hujung jari dan lekuk dalam dari hujung tengkuk hingga ke pinggang (pastikan kuku jari tu pendek ye…kalau panjang kan jadi cakar lain pulak…hehe…)

5) Buat labah-labah (jejari merangkak) naik ke atas dari pinggang ke tengkuk semula. Kemudian lakukan semula. Kemudian lakukan ‘Cakar Harimau’ dan ‘Labah-Labah’ naik ke atas berulang kali.

6) Genggamkan tapak tangan kedua belah dan tepuk beberapa kali belakang suami untuk melengkapkan kaedah kasih sayang suami-isteri. Selain itu, bisikkan kalimah cinta di telingan pasangan…

Rasulullah SAW bersabda:-

“wahai Fatimah, lakukan 5 perkara dan nescaya kamu akan mendapat 5 perkara”

1)mana-mana isteri yang melayan suaminya dengan elok tidak kira siang atau malam

2)mana-mana isteri yang meminyakkan (atau menyikat) rambut suami

3)mana-mana isteri yg menggunting misai suami

4)mana-mana yang mengguting janggut, memotong kuku suaminya maka si isteri akan mendapat 5 ganjaran:-

i) Apabila isteri hendak meninggal dunia, ALLAH akan memudahkan sakaratul-maut
ii) Sebaik sahaja isteri untuk ke kubur, kubur merupakan salah satu taman-taman syurga
iii) Nama wanita ini akan dipadamkan di pintu neraka tetapi tersenarai di pintu Syurga
iv) Allah sendiri akan memberinya minuman yang ada di Syurga
v) Wanita ini akan dimudahkan menyeberangi siratul-mustaqim seperti kilat…

Aduhai besarnya pengorbanan seorang isteri dan betapa besarnya kelebihan yg ALLAH berikan buat isteri yg solehah…
So, satu pesanan buat wanita…kalau takut sang suami bukak ‘cawangan baru’..kenalah pandai-pandai jaga hati suami masing-masing…

1 comment

January 6, 2011 at 8:42 PM

LIKE...GOOD KNOWLEDGE

Post a Comment