CONTOH & FORMAT SURAT TUNJUK SEBAB LEWAT DATANG KERJA - TERBAIK ! | norsheilasalleh.blogspot.com

CONTOH & FORMAT SURAT TUNJUK SEBAB LEWAT DATANG KERJA - TERBAIK !

Assalamualaikum...
Di bawah ini, aku sertakan contoh format, tapi janganlah korang tiru bula-bulat ye. Mahu mengamuk bos korang baca surat rasmi ni. hihi. 
*************************************************
Aku Kuat Tido Bin Semua Kuat.
No 897,
Lorong Perumahan Paling Malas 12,
12345 Port Tido Terbaik,
Negeri 1001 Malam. 01 JANUARI 2020 an
______________________________

En. Jangan Maraa Arr.
Manager Suka Tido,
Cawangan Port Tido,
12345 Port Tido Terbaik,
Negeri 1001 Malam.

Tuan/Puan,

Surat Tunjuk Sebab Tidak Hadir Ke Kerja

Saya dengan hormatnya merujuk perkara diatas.

2. Merujuk perkara diatas saya Mohd Kuat Tido Bin Semua Kuat ingin memberitahu kepada En. Jangan Maraa Arr Bin Nanti Kena Jual bahawa sebab-sebab kenapa saya tidak dapat hadir kerja hari itu. Ini kerana pada hari Isnin pada tarikh -1 Ogos 2020 saya tidak mampu untuk hadir ke kerja. *Sila abaikan surat ini sekiranya Encik tak perasan saya tak hadir hari tu eh. Ok? Baiknye Encik ni. Tak sangka. hehe heh.

3. Ini kerana pada hari tersebut saya tidak berapa nak sihat sangat untuk hadir ke kerja. Saya berasa kepala saya begitu pening hinggakan saya tidak mampu untuk bangun apatah lagi pergi ke kerja. Bayangkanlah betapa teruknya saya punya pening. Oleh itu saya tidak mampu untuk datang ke kelas. *Ni tulis surat ni pun tengah pening lagi tau. Kalau saya mati pening sebab tulis surat ini, siaplah Encik tunggu la apa balasannya nanti. I will call my lawyer! See you at the court! No mercy kau aku cakap.

4. Selain itu selain pening, saya sebenarnya mengalami masalah tidur awal di waktu malam. Encik dan yang lain-lain mungkin tak tahu penderitaan saya ni. Hipotesisnya macam ini, semakin bertambah awal saya tidur maka semakin bertambah susah saya nak bangun. Kesimpulannya pula macam ini, Jika saya tidur lewat jangan haraplah nak suruh saya bangun awal gila ke hape ngantuk siot. Maafkan saya terkasar bahasa.

5. Lagi, selain itu saya juga hendak memberitahu bahawa saya sebenarnya sangat tak suka tengok muka Encik yang hensem itu. Tengok Encik sahaja dah cukup membuatkan darah dalam badan saya menyirap pulak aku haih. Selain sebenarnya saya tipu, Encik tak hensem sebab tu tak suka sangat, Encik juga amat gatal. Gatal betul kau tu tua buat cara tua. Encik kenal Siti? Siti Bon Bon? Dia itu GF saya, tapi saya lihat Encik selambe je suka menggatal dengan dia. Kenapa? *Sila tulis surat tunjuk sebab kenapa menggatal dengan Siti GF saya itu. Biasa betul…Nakal..Nakal…

5. Akhir kata, saya juga berharap supaya Encik dapat memberikan saya peluang untuk saya membaiki kesilapan saya walaupun sukar bagi ku tapi akan saya usaha. Maaf sangat-sangat. Sekali lagi saya meminta jasa baik Encik untuk memaafkan saya kerana ke tidak hadir kerja.

Sekian, Terima Kasih.

Penting! Submit surat tunjuk sebab kenapa Encik menggatal dengan GF saya sebelum esok.

9 comments

Anonymous
March 31, 2013 at 11:34 PM

bodoh! hahahhaha

April 2, 2013 at 10:48 AM

tak baik cakap camtu. hhehee.

April 2, 2013 at 9:51 PM

Bos yang dapat surat tunjuk sebab yang cegini memang tak terkata bila baca. Fenin kepala dia, hahaha

April 3, 2013 at 9:45 AM

hahahha. haruslah bos tergelak terkekeh-kekeh. hahahahhaa

Anonymous
May 20, 2013 at 12:26 PM

terima kasih ye... sy mmg tgh carik contoh surat tunjuk sebab hahahah.. tapi tunjuk sebab LUPA PUNCH KELUAR.. terima kasihhh bebyk... panduan berguna gak nih heheheh...

May 20, 2013 at 12:43 PM

hehehe sama2 kasih :D

October 21, 2013 at 9:29 AM

Sangat membantu. *tengah taip surat tunjuk sebab sebab lambatttttt waaaa*
Tq darling

September 10, 2014 at 3:23 PM

TERIMA KASIH DI ATAS KEPERIHATINAN..ALHAMDULILLAH SANGAT MEMBANTU

December 18, 2015 at 3:37 PM

baca contoh surat buat aq tergelak srang2..hahahahahahahah...5 bintang lah..bak kata boboiboy terbaekkkkkkkk

Post a Comment