POKOK | norsheilasalleh.blogspot.com

POKOK

  Pokok besar tu tak ada kena-mengena dalam kejadian yang berlaku di kedai makan tepi jalan di Apartment Idaman. Korang nampak tak dua budak yang tengah duduk membelakangkan aku tu? Haa diorang ni anak kepada pasangan suami isteri yang budak kedai makanan tepi jalan ni. Diorang tolong parents cuci pinggan mangkuk serta cawan-cawan. Elok aku tengah lahap mi bakso special,terdengar suara diorang nyanyi lagu "tanya sama pokok, apa sebab goyang" versi orang lama. Tiba-tiba diorang tukar versi pulak. Haha. Yang ni buat aku tergelak. Versi Hazama la, yang tengah hot kat corong-corong radio tu. Huhu. Rancak gila sambil buat kerja. Aku rasa diorang cuba buat kerja secepat mungkin. Itu yang guna versi Hazama tu. Semua pelanggan termasuklah parents diorang tergelak sakan. Aku dan kekasih hati memang tersenyum sipu lah sebab ada entertainment yang menghiburkan hati. Haha. Apapepun, aku salute kat budak dua orang ni. Sanggup tolong parents diorang. Cari rezeki yang halal. Lagipun mak diorang asal dari Seberang Tambak. Aku cukup suka makanan dan minuman yang dihidangkan. Sedap. Insya Allah keluarga diorang boleh buka restoran besar suatu hari nanti.

Till then!
Assalamualaikum.