Fakta menarik LELAKI & PEREMPUAN | norsheilasalleh.blogspot.com

Fakta menarik LELAKI & PEREMPUAN

             Wah, ketahui fakta yang mungkin masih kamu belum ketahui. Lets check it out!
  1. Kebanyakan wanita tidur lebih lama 1 jam daripada lelaki pada waktu malam. haha, saya rasa ya! sebab saya adalah contoh terbaik untuk fakta ni.
  2. Pergantian jantina ataupun transeksual lebih banyak dilakukan oleh lelaki. oh no, bertaubatlah anda..
  3. Sperma lelakilah yang menentukan jenis jantina bayi. haha,so guys jangan lepas ni banyak buang sperma anda ditempat yang tidak sepatutnya! hehhe..
  4. Wanita mempunyai sel darah 1 juta lebih sedikit daripada lelaki dan rata-rata berat otak lelaki lebih kurang 1.4kg, wanita lebih daripada itu! ooo,baru saya tahu..
  5. Basikal lelaki mempunyai palang di tengah basikal. wett,kalau terbeli dan terpakai, takde pape effect kan?haha..
  6. Bagi wanita masalah timbunan lemak lebih banyak berlaku di bahagian punggung. bagi lelaki, lebih banyak timbunan pada perut! betul sangat, saya ada seorang abang yang buncit serta berlemak di perutnya. huhuh ^^
  7. Wanita kurang mampu menahan sejuk kerana permukaan kulit yang lebih besar dan lebih suka pada suhu ruang yang lebih hangat. yeahh! i likee it..
  8. Wanita mempunyai 75% lebih banyak kelenjar peluh (yang menghasilkan bau badan) daripada lelaki. haa?? yeker??saya enggak dono dong. hee..macam taknak percaya aje. nasib laa mak kenalkan NIVEA whitening, sangat mujarab! try laaa.
  9. Kemampuan pancaindera lelaki untuk mengecap rasa masam,manis dan masin lebih rendah pada wanita. wahhaha,tapi sekarang normally chef famaous lelaki, camne tu??
  10. Mata lelaki rata-rata lebih besar daripada wanita dan mata wanita lebih banyak bahagian yang berwarna putih. grrr..really??wahhh..
  11. Lebih banyak wanita menggunakan kaca sentuh dan kanta sentuh di antara usia 16-44 tahun. saya tidak berada dalam golongan ini. tak reti aok nak pakai..
  12. Secara umum hidung lelaki lebih besar daripada wanita. Sedangkan wanita kebanyakannya mempunyai bibir lebih besar berbanding lelaki. saya memang berhidung pesek dan kecik.. grr..
  13. Rata-rata pendengaran lelaki menurun sekitar usia 32, wanita usia 37.. beza cuma 5 tahun aje..hahah..
  14. Lebih banyak wanita dapat menyanyi tanpa suara sumbang berbanding lelaki. mostly laa.. terkena waktu karaoke dengan officemate, sengal gila! haiyooo..
  15. Kekuatan meramas tangan lelaki dua kali lebih kuat daripada wanita. i loveee when he hold my hand around.. <3
  16. Kira-kira 78% lelaki mendengkur ketika tidur, hanya 22% berlaku pada wanita. hahha. sangat sokong lah artikel ni..
  17. Lebih banyak wanita menggunakan cincin kahwin. sebab apa? sayang hubby babe.. ahhahah..
  18. Kebanyakan lelaki membaca lebih lama daripada wanita, tetapi lebih dua kali ganda wanita yang membaca daripada lelaki. kalau pergi Perpustakaan Negara, hampehh banyak sit penuh.. berebut2 den..
  19. Memilih warna MERAH @ BIRU? lelaki lebih banyak memilih merah, manakala wanita warna biru! but i love green maa..
  20. Semua rekod Olimpik untuk sukan renang, acara balapan, lompat tinggi dan lompat jauh dipegang atlet lelaki. adoii..betul sangat ni..
  21. Wanita lebih banyak menggunakan kata ganti diri "saya" berbanding lelaki! lelaki kan rocker, leleh laa kalau guna kata ganti diri saya ni..hehhe..setuju dok?
  22. Lelaki lebih baik dalam membaca peta dan dalam keahlian ukur ruang. Lelaki cenderung lebih mudah melakukan dua pekerjaan (abstrak & logika) pada waktu persamaan. ntah,saya tak pernah lalui..
  23. Penelitian di Australia, pembunuhan dilakukan 86% oleh lelaki, dan 95% penghuni penjara adalah lelaki! hmm ngeri aa..
  24. Wanita lebih berani! Lebih 60% wanita memeriksa giginya secara rutin berbanding 40% pada lelaki! hahah,memang tak senonoh aje kan.. nak senyum pun seg
hahah, credit to REMAJA magazine for information x)