Teacher's Pet | norsheilasalleh.blogspot.com

Teacher's Pet

Siapa yang kenal dengan TEACHER'S PET ni? tulah persoalan yang aku utarakan dekat facebook 2 hari semalam. dan feedback yang aku dapat adalah daripada Inche Bobo, dia ni semua benda tahu. so daripada dia jugak lah aku akhirnya dapat view lagu2 hits dari singer ni. hahaah. gila layaan doo. nyah happy gila - gila. thank you so much Bobo. aku usha dekat yahoo.com nak cari full biodata this singer tapi takdak. adesss, kecewanya..ini adalah wajah beliau ketika buat live show dekat satu tempat.. MAMAN atau nama sebenarnya : ROSMAN LAMRI merupakan artis daripada SINGAPORE yang terkenal dengan album Eh.. Keras Tu.. pada tahun 1994 (aku baru berumur 4 tahun,haha) kemudiannya beliau terus melenyapkan diri daripada dunia hiburan selama 10 tahun ketika beliau sedang sangat-sangat HOT ketika itu. KENAPA? ntah. aku pun tak tau apa sebabnya..

Bila kita dalam malam perpisahan..
Namun aku tetap bersamamu..
Ku rasa bagai satu sentuhan.. 
Dalam mimpi ku terbayang wajahmu..
Dalam dirimu penuh kelembutan..
Semakin hari namun semakin rindu..
Tapak tanganmu akan ku genggam..
Akan ku sentuh ketika sayu..
Untukmu akan ku semaikan..
Cinta yang sejati tiada bandingan..
Dalam kerinduan ku sendiri..
Dalam kesyahduan kita hadapi..
Warisan wanita terakhir..
Jiwa raga ku serah..
Kau ingin milik segalanya..
Dimana kasihmu?
Tiada kau memberi..
Apa yang ku perlu..
Hanya kau dapat memberi..(Hati sucimu ingin kumiliki..)
Hanya satu ku pinta.. kasih..
Kau warisan wanita yang terakhir..




Aku kagum gila dengan MAMAN ni. suara dia seakan-akan singer dari Indonesia.. ramai yang ingat lagu dia datang dari negara seberang. haha. Credit photographer! ini adalah kaset lagu. aku rasa zaman sekarang dah takde main atau keluarkan camni dah. hahah. ANTIK ..

anda boleh view beliau di FACEBOOK dan juga MURAI.COM sekiranya anda ingin kekal mengetahui info terbaru tentang MAMAN ni. sila-sila :)

ALBUM-ALBUM
yeah, yang berikutnya adalah cover album Maman yang baru bertajuk HIJRAH.
cover depan & belakang..

 TRACKLISTING :
  1. Anugerah Cinta (Warisan Wanita 2)
  2. Kedukaan Dalam Keriangan
  3. Kerinduan
  4. Syahadatain
  5. Cahaya
  6. Kamar (Hati)
  7. Titipan Ilahi
  8. Allahu Akbar
  9. Ruh Alam Semesta
  10. Perjalananku

1995-Album Di Suatu Hari Di Suatu Masa
  1. Kasih (Ku Pinjam Wajah Mu)
  2. Masihkah Ada Harapan
  3. Gejala
  4. Di Suatu Hari Di Suatu Waktu
  5. I Wrote This Song
  6. Nama
  7. Sering Kali
  8. Kaulah (Jiwaku)
  9. Without You
  10. Cinta Kita

 1994-Album Eh.. Keras Tu
  1. Warisan Wanita Terakhir
  2. Dakapkanku Ke Syurga
  3. Talipon Punya Pasal
  4. Malas
  5. Warna Hidup Ku
  6. Kubuktikan Segalanya
  7. Kibarkan
  8. Meruntuh Harapan
  9. Eh.. Keras Tu
  10. Warisan Wanita Terakhir ( Acoustic Version )
 Sekiranya anda adalah fans dia, silalah view beliau di LEPAQCAFE at Desa Sri Hartamas.
Beliau selalu buat show kat situ..Maman juga pernah mendapat anugerah Penyanyi Lelaki Terbaik RTM (1996), Kumpulan Terbaik (1992) dan Best Album (1995).. semuanya Malaysian punya award tau x) bangga aku , hehhe..

 PERBEDAAN BELIAU DULU VS SEKARANG
pasti anda terpegun, beliau sangat-sangat sudah berubah ke arah kebaikan, alhamndullilah.. kepada fan's yang lain, view this two pictures, and make ur own descript. yeahh here 4 you guys..




sangat beda kan? lovee his new style.. more matured! dulu beliau terkenal dengan gaya rockers. tidaklah keterlaluan, namun standard artis. apa je tak layan? anda jangan otak kuning okey. aku rasa happy untuk beliau. syabas dan taniah untuk Maman =) aku harap sangat Maman akan sentiasa berjuang dalam dunia hiburan, adalah satu kerugian kalau suara merdunya tidak kedengaran lagu. hahha. sekian, yang benar, aku!



Definition of Hijrah: a carefully planned migration or departure  which marks a break in history; or a new way of life. translation : berhijrah atau berpindah ,tutup buku lama, buka buku baru.
sumber infomasi :  Akhbar Singapore, Facebook, Yahoo, Murai, Inche Bobo, dan SDN BHD. 

2 comments

March 21, 2013 at 1:00 PM

salam....
sedap lagu2 dia ku dgr kat youtube

March 21, 2013 at 1:12 PM

sedap sangat lagu diorang kan :)

Post a Comment