My Printable Planner | norsheilasalleh.blogspot.com

My Printable Planner

Assalamualaikum...
Happy sangat menaip ni sambil siapkan printable planner. Aku tak jual ye, aku beli direct dengan blogger Kak Shakina Farhan. Ye, softcopy semua ni RM10 je. Rugi wooo tak grab... P cepat terjah blog Kak Shakina Farhan (link)

Lepas je aku berjaya unzip semua folder dan print out, terus teruja ajak abang pergi kedai buku, beli file yang unik, cover A4 warna putih, pen warna-warni dan sticker love. hahahahha. Sticker love tu cute sangat, aku grab ah walaupun aku bukannya minah jiwang-blues ni. hihiii. Abang siap cakap aku macam nak masuk sekolah weh. Gelak dia, anakanda pun sama terkekeh je dalam bookstore. Maybe dia faham umi dia sedang excited. Tu yang asyik gelak aje padahal takde sape buat lawak atau agah dia. hihi (>_____<)
sheila shahfiekry
Nak mula menabung dan plan everything nicely, lebih tertib dan tak serabut. Eventhough aku ni clumsy punya orang. Pastu lepas bersalin tu, daya ingatan berkurangan. Ada je benda yang aku lupa, so aku kena rajin menulis dalam planner by day. Supaya esok lusa orang tanya, aku buka planner je. hahaha. Boleh gitu?
sheila shahfiekry
please, kalau terhilang planner ni sila hantar balik ke puan empunya ya. hehehe nama tak sempat tulis dah snap gambar. hahahhaa ;p
sheila shahfiekry
Account info, contact semua aku isi nama keluarga + keluarga mertua + kawan-kawan rapat sahaja. hahahhaa. Nanti dari masa ke semasa aku print out lagi banyak, then buh la kawan-kawan biasa punya contact. hehehe nanti ada lak yang kecik hati baca blog aku. ahahhaha ;p
sheila shahfiekry
Celebrate :-
  • anniversaries
  • birthdays
  • gifts list
  • party planner
  • notes
sheila shahfiekry
 To-Do-List :-

  • daily schedule
  • daily to do
  • cleaning schedule
  • homeschooling
  • weekly blogging
  • groceries
  • mini groceries
  • notes

sheila shahfiekry
 Budget :-

  • bills to pay (checklist)
  • 52 weeks saving challenge
  • wishlist (work for it)
  • receipts (proof of payment)
  • monthly budget (no pain no gain)

sheila shahfiekry
 Ibadah :-

  • Al-Quran recitation (table time untuk khatam Al-Quran/ how many pages/what surah/lesson learnt)
  • monthly prayers time (cut & paste every month)
  • daily zikir
  • weekly to-do Ibadah
  • weekly Ibadah checklist
  • Ramadhan menu planner
  • tazkirah to jot down

sheila shahfiekry
 Fitness :-

  • weekly meal plan
  • weekly exercise plan
  • weekly weight log

sheila shahfiekry
Calendar :-

  • public holiday 2015
  • calendar 2015
  • calendar 2016
  • 12 months calendar (2015)

sheila shahfiekry
Tab label (ni gambar lepas aku potong ya)
sheila shahfiekry
 pakai cover rainbow, rasa awesome. kahkahakahhh ;p
sheila shahfiekry
calendar by monthly ;p
sheila shahfiekry
Ni gambar lepas siap semuanya. Aku beli file unik sikit supaya tak diambil oleh officemates ataupun orang lain. hahaha. Lain sikit, senang nak cam dari jauh dah nampak file hijau kesukaan aku ni. hahaha. Bermulalah aku mencatatkan segalanya dalam planner ni. Oh ya, aku dah pilih nama khas untuk planner ni sebab sticker love tu hahahhaa - My Love. ahhahhaa. Gasaklah guna nama My Love kan... Esok lusa senang guna nama ni je kalau update dekat blog/instagram/facebook.
p/s : korang ada planner tak? hehehe

30 comments

January 8, 2015 at 4:57 PM

wow... terbaek jugak ni... kalau rajin mencatit smua tu ok la... kalau abah careno yg buat ni rasanya smpai hjg thn masih elok buku tu... hahha

January 8, 2015 at 5:03 PM

Wah..cantik n bgus skali..mcm nk kena ada jugak je ni..hehe

January 8, 2015 at 5:11 PM

menariknyaaa.. lengkap sangat dah planner book nye kann.. neway, total skali brapa pages?

January 8, 2015 at 5:15 PM

cantiknyerrrrrr..

January 8, 2015 at 5:27 PM

belum ada lagi.. hukhuk..
dulu keje opis TH ada la dapat..
dah la memang suka menulis dalam planner sejak dari zaman u..

tahun ni tade.. hihi.. tulis je la kat kertas2.. hihi

January 8, 2015 at 5:28 PM

Eh eh eh , kenapa tak buat dua copy. Boleh bagi kita satu Sheilaaaaaa. :D

January 8, 2015 at 6:17 PM

Cantiknye.. nak jugak la cm nie...

January 8, 2015 at 11:01 PM

Thank u bgtau.. nak buat sendiri malaaass, so dah beli jer.. mujur ade orang yg rajin =))

www.dorsettpink.blogspot.com

January 8, 2015 at 11:37 PM

oshem.. lawa lak tuu... :D

January 9, 2015 at 5:37 AM

Cantiknya kak!

January 9, 2015 at 6:43 AM

Serious cantik!

January 9, 2015 at 6:43 AM

Serious cantik!

January 9, 2015 at 7:51 AM

takde.. hehe.. buatkn 1 jual kt i shila.. hehe (nampak tak pemalas nye)

January 9, 2015 at 8:30 AM

wowww...cantiknye planner ni..btlla klu excited mmg jd mcm bebudak kan..lpstu dok la belek slalo..heheh..

January 9, 2015 at 8:58 AM

cantiknya planner..i like!!!!
saya pon nak buat 52 weeks savings challenge tu..good luck!

January 9, 2015 at 10:28 AM

Semangat sis. kalau saya nie hangat hangat tahi ayam je la =='

January 9, 2015 at 10:30 AM

cumilnya planner tu...

January 9, 2015 at 10:30 AM

so colorful! cantik sgt.... :)

January 9, 2015 at 10:59 AM

wok, buatkan untuk aku satu. kau rajin, aku pemalas wakakakaka

January 9, 2015 at 12:48 PM

cantikkkk nak secopy plssss.... ekekkeke

January 9, 2015 at 3:38 PM

ya Allah..rajin dan cantik..boleh buat hadiah untuk saya nih..nak satu..hahahah

January 9, 2015 at 4:13 PM

wahhhh..rajinnya sheila..terbaiklah..akak guna je ape yg bos bagi, mmg x dan nak wat warna warni..hehe

January 9, 2015 at 4:46 PM

salam singgah ..cantik ..terlebih rajin dah ni..hii.. orang yg rajin jer pakai ni.. diri sendiri tak berapa nak rajin hii

January 10, 2015 at 2:47 PM

sgt menarik!
aida pakai diari opis aje :)

January 11, 2015 at 9:16 AM

cantik

January 13, 2015 at 1:22 PM

wa cantik!!!! semngat ni nak menulis kalau ada depan mata

January 15, 2015 at 5:26 PM

Menarik sangat. Rajinnya SS.

January 16, 2015 at 4:59 PM

cantik :)

January 17, 2015 at 11:46 AM

sayanggg happy new year !

January 19, 2015 at 7:01 PM

Comelnya dear. Ni yang buat semangat nak tunaikan resolution tahun ni.

Post a Comment