Buku novel, koleksi dan kegemaran masa lapang | norsheilasalleh.blogspot.com

Buku novel, koleksi dan kegemaran masa lapang

  Fuhh, puas hati aku dapat lepas geram harini. Semua bahan bacaan aku dah godek. Rasa lapang sikit dada yang sesak ni, mungkin korang boleh try macam aku buat ni. Untuk pengetahuan semua, aku memang gila novel. Kat rumah aku dah penuh rak aku dengan koleksi buku-buku novel ni, hehe. Ni semua sebab dua kakak aku tu. Dari kecik aku duk tengok dorang baca buku novel tebal-tebal ! Start masuk form 1, aku dah pakat pinjam novel-novel kawan-kawan sekolah. Syok habis !

  Haa, ada jugak alkisah yang aku ingat. Papa marah sampai koyakkan novel Skandal hak milik kawan kak reen pulak tu. haiyaa. Kalau tak silap, sebab beliau tengok aku takde ulangkaji waktu cuti sekolah. haha! nak rileks pun tak bagi, sorry papa !! so berbalik pada cerita aku, aku kemas elok-elok buku-buku novel tu. Baru perasan, ada jugak buku yang bukan aku beli sendiri. hehe. ni sebab malas nak pulangkan buku si sayangku Ekin tu, langsung dia bagi jadi hadiah. ngee. siot je aku kan ..

  Bila lah aku nak masuk kedai buku lagi, lama sangat tak singgah ni. Entah novel apa yang up to date , haih. Memanjang aje aku busy buat benda lain. Dah tak nampak jalan masuk kedai buku. hahahaha.. ngok ngek!! Dan yang pasti aku baru perasan cerita adaptasi dari novel kat tv3- Nora Elena. haha. kalau versi buku novel tajuknya- Kasih Yang Suci nukilan Meen Zulaikha. haa Seth Tan tu hero dia, Nora Elena tu heroinnya. Aku bagi 9 star daripada 10 lah. Rugi siapa tak beli! *poyo gila kak reen! konon2 aku takde novel tu. haha.

   Start ni, aku akan rajin-rajin masuk kedai buku. Aku nak buat balik apa yang aku tinggalkan. Aku dah tak perlu nak dating ke outing ke, semua tu aku dah tolak ke tepi. Jiwa aku lebih terisi dengan bacaan buku. Semoga aku dapat kotakan apa yang aku dah setting kat kepala ni.

* Dygta- Kesepian