Renung-renungkan ya | norsheilasalleh.blogspot.com

Renung-renungkan ya

 try not to hate your boyfriend's/girlfriend's ex!! 


Entri kali ni aku letak satu link yang menarik perhatian aku. Sangat penting kerana kita (kaum-kaum wanita ni memang ada perasaan iri hati ataupun jeles dengan ex couple ) aku pun tak kurang jugak. But now, aku memang totally dont care who's his ex before we meet up! i hope you guys can take this note here okey!

aku memang kerap dengar dan pernah juga masuk dalam situasi ni. kalau korang perasan, entri tahun lepas aku siap bergaduh dengan sorang perempuan ni which is my ex classmate. gaduh kat facebook pasal sorang mamat ni. aduhai. sangat kelakar bila aku fikirkan.memang tak matang langsung! 

Haa! kat sini aku nak tekankan, sepatutnya kita sebagai manusia apetah lagi orang Melayu yang penuh dengan adat tak sepatutnya jadikan benda ni sebagai pertempuran sesama kita. Dan sekarang, teman yang baru memang aku ada jugak ter'jeles' atas sebab-sebab yang tak boleh nak cakap. Tetapi aku dah lebih fahami, aku lupakan siapa ex dia. aku juga lupakan siapa ex aku. aku gembira dengan life aku sekarang tanpa memikirkan hal yang dah lepas. Korang tak teringin ke nak buat macam tu?

Diharap kalian tidak akan terus-terusan jeles ataupun membenci orang lain.
janganlah jadi manusia yang hatinya busuk nak jatuhkan hubungan orang lain ya
Buat sahabatku, mungkin ini dugaan dalam hubungan kalian. sesungguhnya orang yang bersabar amatlah disayangi-Nya. aku sentiasa doakan yang terbaik.