Tergendala | norsheilasalleh.blogspot.com

Tergendala

  My sis sibuk2 ajak p shopping barang dapur kat Tesco Manjalara harini. So kami agak excited sebab nak lepak2 dalam air-cond tu hahh. Haha. Reason tak boleh belah kan. Around 3pm, kami semua da siap2 comel. Sedangkan mak risau pula sebab ada orang janji nak hantar kain untuk dijahit. Janjinya lepas tengahari tapi ni dah masuk suku petang tak nampak bayang juga. Dingin je rasa.

  Kasihan dan blur, sebab kitorang terpaksa tunggu orang tu datang juga sedangkan kitorang da turun bawah blok rumah da. Hishh sudahlah datang tak cakap awal2, pastu lewat pula. Hangin sungguh aku dibuatnya. Anak sis aku demam panas pasal nak tumbuh gigi tu lagi lah aku kesiankan. Sabar jelah hati ni wehhh. Nak marah tak tergamak pula, tu punca rezeki keluarga aku.

  Last2 terpaksa balik rumah dan cancel shopping tu sebab on the way balik daripada bazaar damai, anak buah aku termuntah lagi. Aduii dalam kereta paklong dia pulak. Adess esok kena basuh kereta la jawabnya =.=' Hati aku membara je sebab membazir tenaga sungguh harini. Dah le tak bersahur. Aduyaiii..

  Akhirnya aku sedar juga, aku da termarah orang dalam diam. Tak baik, boleh membatalkan puasa aku tau! Subhannallah. Maafkan aku. Akhir kata, kalau taknak orang marahkan kita tanpa sedar atau tidak maka janganlah korang pandai2 nak berjanji pastu lewat. Orang tak suka perangai macam tu! Paham semua?
Assalamualaikum :)