Berspa Di Rumah | norsheilasalleh.blogspot.com

Berspa Di Rumah

Assalamualaikum...
Rasa macam terbiasa nak manjakan diri walaupun dah habis pantang. Rindu nak berbau herba-herba dan berurut badan. Walaupun aku jenis penggeli bila diurut badan, masa berpantang hari tu tersangat suka diurut. Kena pula tukang urut tu terbaik, sambil diurut sambil beri bermacam petua. Sesi mengurut sangat best gila, 3 hari berturut pakejnya. Sekarang ni terasa nak pergi spa, tapi takda masa. Sibuk uruskan anak dan suami. Sejak jadi superwoman ni boleh kira dengan jari berapa lama je waktu rehatkan badan. 
Makanya, cari solution paling mudah dan menyenangkan. Mari berspa di rumah sendiri. Yang bestnya, boleh jimat masa dan duit sekali gus! Barang yang kita gunakan ni tiada campuran bahan kimia, semuanya semulajadi. Dijamin selamat lagi selesa (~___~)

In shaa Allah, hasilnya disukai...
sheila shahfiekry
Apa yang kita perlukan ialah :-
1) NV Foot Care "Henna Herbs" (RM29)
2) Heel & Body Scrapper (RM 10)
3) Body Scrub Yogurt (RM 29)
4) Lavender Massage Oil (RM29)
sheila shahfiekry
NV FOOT CARE "HENNA HERBS" , HEEL & BODY SCRAPPER

Garam kaki ni banyak khasiatnya. Antaranya boleh melancarkan peredaran darah, meningkatkan oksigen dalam badan, mengendurkan ketegangan urat dan banyak lagi. Amalan merendam kaki di dalam bekas berisi air suam yang dicampur garam kaki telah wujud sejak zaman dahulu, tapi dulu pakai batu buat gosok. Zaman sekarang guna scrapper untuk membuang kulit-kulit kasar di tumit, buku lali dan tapak kaki. Diri akan lebih relaks semasa sesi ini berlangsung. Memang rasa berkurangan lenguh kaki, kaki penat selepas seharian berdiri dan juga masalah kaki berbau. Solution dia, rajin-rajinlah gosok dengan scrapper ya bagi mengelakkan rasa rendah diri bila nak pergi beli kasut baru. hahaha
sheila shahfiekry
BODY SCRUB YOGURT
Balik kerja dengan belengas bercampur penat berproduktif selama 8 jam lebih di tempat kerja, memang perlu manjakan badan bagi mendapat rehat yang cukup. Lebih-lebih lagi, dapat scrub badan menggunakan scrub berperisa yogurt. Sesuai ntuk kulit gelap, kurang bermaya, kulit berbelak, kulit mati bertimbun boleh melulur dengan BSY. Fuhh dia punya licin kat badan tu, macam kulit baby. Tanak kalah dengan kulit Adam. hikhik. Aku memang suka pakai produk yang ada campuran yogurt seperti syampu sunsilk yogurt. Mula suka guna yogurt dalam produk kecantikan sejak masuk menengah. Paling tambah dia punya syok, gosok badan guna scrapper bagi sental kulit mati yang degil tu. Bila tengok kulit lebih bersih dan gebu dipegang, keyakinan diri bertambah dengan sendirinya. Ahaks
sheila shahfiekry
LAVENDER MASSAGE OIL
Sapukan di seluruh badan selepas mandi atau setiap kali selepas melulur. Make sure keringkan badan dahulu. Khasiatnya untuk menghaluskan dan mengekalkan kelembapan kulit, tidak melekit serta cepat meresap pada kulit.. Belai dan urut badan secara lembut. Sesuai untuk urutan aromaterapi juga bagus untuk hubungan suami isteri. hahahha *gelak nakal* Tidur selepas mengurut badan adalah satu bonus supaya bangun pagi lebih cergas. heee. Bauan lavender memang mengasyikkan, rasa terbuai bila dapat bau... Tak rugi cuba spa di rumah sendiri. Lebih berbaloi, lebih tenang dan pastinya puas hati. hihi
Berminat nak cuba?

27 comments

July 24, 2014 at 1:10 PM

macam best je nie

July 24, 2014 at 1:10 PM

wahhh bestnyaa.. tapi massage badan sendiri tak best. kena ada orang jugak yg urutkan

July 24, 2014 at 1:33 PM

memang menarik ni sheila

July 24, 2014 at 1:51 PM

wahhh tippsss menjaga kecantikan siap ek..hehe..
slamat berpuasa dan selamat hari raya yang :)

July 24, 2014 at 1:57 PM

mcm xsempat je berspa ni..huhu

July 24, 2014 at 2:05 PM

Wahh..seronoknya dapat ber spa kat rumah..nanti akak lepas bersalin, boleh cuba..harga pon tak mahal sangat kan Sheila..hihihi

July 24, 2014 at 2:21 PM

terbaik :)

July 24, 2014 at 2:34 PM

Selamat Hari Raya Aidilfitri buat Shiela sekeluarga..
Berhati-hati semasa dijalan raya ye ^__^

July 24, 2014 at 3:17 PM

Selamat berspa.. hehehe

July 24, 2014 at 4:08 PM

salam. wahhh..berspa d rumah..bagus bagus hihi

July 24, 2014 at 4:46 PM

Amboii kemain tau ibu yang sorang ni. :D

July 24, 2014 at 8:43 PM

Wah kalau mcmni hari2 la boleh spa di rumah...=D

July 24, 2014 at 9:31 PM

wah wah... enjoy ur spa yer. eh kami pun ber spa snediri kat umah jugak, pakai olive oil ngan gula jer sental badan hehehehe.

July 25, 2014 at 8:50 AM

Teringin nak buat rawatan ala-ala spa macam ni dekat rumah juga

July 25, 2014 at 9:21 AM

Waahh.. Lama dah tak bukak blog ni, maka tak tau Sheila dah bersalin. Tahniah ye... Rindu nak diurut juga dan pergi spa kat Malaysia... tahan je la angin dalam badan ni lagi 3 tahun... haiishhh

July 25, 2014 at 10:09 AM

mcm syok ja...mcm best ja

July 25, 2014 at 10:53 AM

fiza suka scrub badan tu..bila bilas badan segar je rasa

July 25, 2014 at 11:24 AM

spa di rumah je laa eh..senang..tp keje rajinkan diri..pas bersalin pon memang nk beli jugak nk buang2 hormon mengandung..hehehe

July 25, 2014 at 11:55 AM

waahh.. complete semua set spa ni ehh.. tapi kalau ada org buatkan utk lagi syiok kan... hehehe..

July 25, 2014 at 2:33 PM

sesekali nak memanjakan diri kan sheila, klu ada anak kecik mmg tak sempat aje

July 25, 2014 at 3:58 PM

Bestnyerrr Sheila ..Buat kat rumah jimat masa ..Tak perlu nak beresak2 keluar kan kan kan

July 25, 2014 at 3:58 PM

Seronoknyerr BERSAPA kat rumah ..boleh buat jugak la camni hahaha

July 26, 2014 at 12:36 PM

Waaaa.. Bestnya dpt mnjakan diri.. :)

July 26, 2014 at 9:23 PM

Assalamualaikum sheila...best kan kalo sekali sekala manjakan diri kt rumah

August 5, 2014 at 8:28 AM

bestnya kalau dpt massage bdn.. tak payah pegi SPA tapi masa tak ada la pulak

August 13, 2014 at 8:41 PM

Wah...bestnyer..nk kn wat juga ni...save bnyk ni kan..lagi2 dah ada ank ni...

Post a Comment