Senarai Barangan Israel - Boikot Selamanya | norsheilasalleh.blogspot.com

Senarai Barangan Israel - Boikot Selamanya

Assalamualaikum...
sheila shahfiekry
Boikot adalah merupakan senjata yang ampuh, telah digunakan di masa lalu dan kebelakangan ini. Ianya telah digunakan oleh jahiliah Mekah menentang Rasulullah saw. dan para sahabat. Ianya telah memudaratkan mereka; hinggakan mereka terpaksa memakan daun. Ia juga telah digunakan oleh para sahabat untuk melawan jahiliah di Madinah. 
Kini tibalah masanya untuk umat Islam mengatakan "TIDAK" kepada Amerka, "TIDAK" kepada syarikat-syarikatnya, dan "TIDAK" kepada barangannya yang membanjiri pasaran kita. Kita makan, minum, pakai dan pandu apa sahaja hasil produk Amerika.

Kita semua mesti bersatu menentang penceroboh. Kita bersatu dalam Islam, termasuklah kesatuan iman kepada Sharia'ah, kesatuan kepada Qiblat, dan kesatuan dalam kesengsaraan dan harapan. Allah swt berfirman: "Sungguh, inilah agama kamu, agama yang satu." (Qur'an, 21:92).


Boikot ini adalah merupakan tentangan kecil, yang akan membantu tentangan lebih besar yang dilakukan oleh saudara-saudara kita di bumi Anbiya', dan menjadi kubu di perbatasan Jihad. Sekiranya setiap Yahudi di dunia ini menganggap dirinya sebagai seorang askar, mendokong Israel sedaya upaya, maka sudah tentu setiap orang Islam yang menggunakan jiwa dan hartanya adalah merupakan seorang askar yang memerdekakan Al-Aqsa. Usaha paling kecil seorang Muslim boleh lakukan adalah dengan memboikot barangan musuh. Allah berfirman: "Wahai orang yang beriman, kamu adalah pelindung antara kamu." Sekiranya kita tidak melakukan ini, akan berlaku perpecahan dan kerosakan yang besar.
kredit : page Aman Palestine dan youtube Ustaz Azhar Idrus

35 comments

August 7, 2014 at 11:44 AM

waaaaa..byknya.. xteringat mn satu produknya.. tp mostly mcm xpernah jmpa.. yg menjadi kebiasaan cuma milo je la kot.. tp xpe, dh lama xbeli dh..tq 4 sharing

August 7, 2014 at 11:58 AM

Bersatu kita teguh bercerai kita roboh, umpama sebatang lidi dengan seberkas lidi.. gud sharing Sheila :)

August 7, 2014 at 12:00 PM

insyallah..

August 7, 2014 at 12:01 PM

boikot boikot boikot... thanks kak untuk perkongsian ini... hehe

August 7, 2014 at 12:09 PM

nice info....datang singgah kali pertama

August 7, 2014 at 12:26 PM

tQ for sharing Sheila

August 7, 2014 at 12:43 PM

Yang saya mampu sekarang ialah memboikot McD, Coca Cola.. Ada juga barangan boikot tu saya memang tak pernah guna / makan pun..

August 7, 2014 at 1:43 PM

insya allah.. demia saudara kita.. kita boikot sebaik mungkin...

August 7, 2014 at 1:56 PM

Jom Shiela...kalau ramai yang buat mesti berjayakan...

August 7, 2014 at 2:13 PM

Semoga boikot ini bukan sekadar tindakan sementara... Kita boikot selamanya!

August 7, 2014 at 2:56 PM

jom kita boikot...

August 7, 2014 at 3:10 PM

we do what we can..

August 7, 2014 at 4:13 PM

Insyaa Allah Sheila, selagi terdaya dan boleh dielak, kita terus boikot..

August 7, 2014 at 4:14 PM

salam. boikot boikot boikot hehehe

August 7, 2014 at 5:01 PM

selamat hari raya sheila. selalunya baraan ni akan gi rumah orang yang join baraan...contoh : kalau bapak kak alin tak join baraan...dorang takkan pi rumah abah kak alin...camtulah lebih kurang...tuan rumah kena join baraan gamaknya...

ooo...rumah awak area situ...mak bapak nama sapa...mesti mak abah kak alin kenal kot...

rumah kak alin kat sebelah rumah 2 tingkat yang dijadukan pusat tahfiz tu...

August 7, 2014 at 5:27 PM

semoga gaza terus selamat

August 7, 2014 at 5:30 PM

sama2 kita boikot setakat kita mampu
moga memberi kesan pd ekonomi mereka

August 7, 2014 at 6:22 PM

tekanan pada pekerja-pekerja islam patut dilindungi juga.. beri solusi tempat mereka boleh kerja.

August 7, 2014 at 6:45 PM

InsyaAllah...sama2lah kita..hanya ini je kita mampu kita lakukan dari kejauhan selain dr berdoa....

August 7, 2014 at 7:49 PM

Assalamualaikum sheila...

byknye...xnmpk pulak..

August 7, 2014 at 9:02 PM

Banyak sangat barang-barang ni yang saya masih guna sekarang. Kena perlahan-perlahan cari alternative produk ni sebab nak kena pastikan yang alternative produk tu takde babi dan sebagainya.

August 7, 2014 at 9:21 PM

in shaa Allah.boikot aje :)

psstt: yup.dgn izin Allah.
kak amiza pon pesan terus sambung masa dlm pantang. skrg ciksu dh masuk kotak ke 5 ephyra.
dealer ciksu pon sarankan minum ephyra.sbb dia sndiri testimoni ephyra.mmg meriah susu badan.
blogger nazirah pon bgtau benda yg sama.
ciksu nk pruntscreen wassap dealer ciksu pon x blh sbb wassap ngok ngek.. grrrrf je rasa..

cer shiela goggle.testimoni ephyra sndiri yg berkaitan susu ibu.

August 7, 2014 at 9:22 PM

kalau nk tunggu testimoni dr ciksu, lambat sikit la ni sbbnya bby tak mo kuaq lagi ni.
kalau ikut due date hari ni. sedap benor bby dok bergolek kt dalam ni haaaaa...

August 8, 2014 at 8:59 AM

bnyknya kena teliti satu2 dulu nie

August 8, 2014 at 8:59 AM

lya menabung pagi sekali

August 8, 2014 at 9:20 AM

Thanks for the info SS. Banyak tu. Jom boikot.

August 8, 2014 at 10:51 AM

harapnya dgn usaha kita ini akan memberi tekanan utk mereka berhenti mensalurkan bantuan pada zionis.

August 8, 2014 at 5:04 PM

jom boikot ramai2 sekadar yang mampu..hehe

August 9, 2014 at 9:42 AM

boikot secara berperingkat..banyak juga produknya tu..

August 10, 2014 at 2:06 AM

Assalamualaikum.
Boikotlah... kerana itu menjadi perjuangan kita di sini utk kebaikan semua. T kasih atas perkongsian maklumat ini Sheila..

August 10, 2014 at 10:37 AM

yesza! slow slow kita boikot k

August 11, 2014 at 5:11 PM

ala.. nak boikot nestle.. tak beli coco crunch.. beli la brand kellogs.. sekali boikot jugak.. rase bersalahnye..

August 12, 2014 at 3:45 PM

Boikotlah dgn ilmu dan iman... Dan teruskan doa..

August 12, 2014 at 4:00 PM

Banyak sebenarnya produk diorang yang kita guna... huhu
xpe, pelan2...
Tq for sharing... :)

August 13, 2014 at 8:24 PM

Klau ikutkan bnyk kan...tp cubalah yg termampu utk sama2 kita istiqamah...moga gaza akan aman...sama2 kita doakan...

Post a Comment