TUTORIAL HB : KAIN FELT | norsheilasalleh.blogspot.com

TUTORIAL HB : KAIN FELT

Assalamualaikum...

Nak kasi tutorial kat korang,
lepas aku belajar tutorial ni daripada Cik Yuyu 
*terima kasih banyak-banyak yuyu
gojes yang baik hati kasi tutorial ni
nasib baik aku search kat google
selalu gak contact dengan beliau kat blog & twitter
aku dgn jayanya berjaya buat,
di bawah ni aku attach sample yang aku buat
*sorry, terburuk sikit sana sini*
biasalah baru first time buat kan...
potong kain felt seperti diatas
lipat dua bahagian, dan potong macam di atas
tapi jangan potong sampai putus pula 
(potong 6@7 bahagian)
korang jahit jelujur kat hujung kain seperti diatas
pastu, korang tarik benang (jangan sampai terputus)
dan cantumkan kedua-dua hujung kain tersebut
jadikannya seperti tapak sulaiman
*mcm tapak sulaiman kan, huhuhu*
lepas cantum dawai & butang besar
maka siap satu sample !
*shuffle*
*aku potong beberapa kain felt
berlainan warna untuk naikkan seri lagi
*dah macam tapak sulaiman pelangi pulak*
*aku upload kat fb gambar ni, 
ada gak yang sudi nak guna khidmat aku
kalau rasa mcm tak faham tutorial ni,
jenguk lah blog Cik Yuyu okeh!
Jum sama-sama buat bisnes :)

with love and much love,
Puan Sheila

11 comments

July 24, 2012 at 12:35 PM

sha suka entry ni..thanks kak sheila kongsi ilmu..=)

July 24, 2012 at 1:07 PM

sama-sama eyesha..
good luck :)

July 24, 2012 at 1:42 PM

boleh tampal atas buku ni kasi lawa lanedwa

July 24, 2012 at 1:58 PM

*lanedwa tu apa aida?
hahaha tiba2 saya blurr ni..
heee

July 24, 2012 at 5:15 PM

Jom join sini
http://belogfiqahcheeky.blogspot.com/2012/07/exclusive-ramadhan-giveaway-by-kiera.html
dan
http://belogfiqahcheeky.blogspot.com/2012/07/segmen-bloglist-ramadhan-teka-wajah.html

July 24, 2012 at 10:31 PM

Cantiknya.
Jom join,semua peserta yg join akan dpt hadiah.

http://norziehany.blogspot.com/2012/07/jom-sama-sama-kita-bermarathon.html

July 25, 2012 at 11:09 AM

thanks fiqah & norzie hany sudi jalan sini. insya Allah ada masa saya join contest tu :)

October 5, 2012 at 3:40 PM

hahhaa.. terkezzuuuttt ada nama kita kat situ!! kembang nih,,,

October 5, 2012 at 3:49 PM

sila jangan pengsan ye cik yuyu! sheila start buat benda ni pun sebab tutorial yuyu tu! hee

February 18, 2013 at 12:03 PM

suka .. suka ... thnx share. love felt ^^

February 18, 2013 at 12:51 PM

my pleasure yana. harus cuba kemudian hari ye hehehe ♥

Post a Comment