Review Blog 2.0 #Part 13 | norsheilasalleh.blogspot.com

Review Blog 2.0 #Part 13

Assalamualaikum...

sheila shahfiekry

Kesuma Angsana merupakan salah satu blogger yang rajin blogwalking kembali. Tak rugi kenal beliau. Beliau juga seorang penggemar warna hijau seperti aku. hehe. Haruslah aku suka usha dan baca entri di blog beliau. hihi. Banyak support diberikan beliau kepada aku. Terima kasih KA :)

Penulisan dan berita semasa yang selalu dishare oleh KA sangat bagus. Senang nak difahami seimbas bacaan. Cuma nak komen sikit pasal blog KA ya. Jangan marah atau kecik hati tau. Sheila tengok KA ada banyak sangat widget kat sidebar blog. Layout template yang digunakan tak berapa menarik hati. Bila widget banyak, biasanya first time follower akan terasa sedikit keliru la seperti yang sheila pernah rasa sebelum ni. 

Sheila sarankan KA guna scroll box untuk bloglist KA dan gabungkan beberapa widget yang bersesuaian bagi meringankan blog. Labels tu tak perlu kot. Sebab dekat bawah entri KA, dah dilabelkan. Dan juga kalau orang nak search something dekat blog, depa boleh pergi dekat widget search this blog, kan? Yang tu KA boleh tambah kemudian hari. Yang lain bagi sheila, just nice KA :)

sheila shahfiekry

Tak ramai blogger lelaki yang sudi singgah blog aku. Boleh dikiralah dengan jari berapa kerat je. hehe. Blogger Lelaki ni salah seorang blogger yang sering update cerita semasa dunia. Aku memang gemar la baca sini. Sebabnya aku kurang nak tengok berita melalui tv so beliau salah satu tempat pencarian isu semasa. hihi.

Penggunaan template sangat macho la bagi aku. Rata-rata blogger lelaki banyak pakai template jenis ni seperti Kopi Pasta. Bagi aku la, takda banyak mana nak komen pun sebabnya keunikan blog ni memang tersendiri. Tak terasa nak minta tukar cumanya teruskan menulis dalam blog. Semoga terus sukses dalam hidup ya. Rajin-rajin singgah blog sheila ekk. hihi ;p

sheila shahfiekry

Blog seorang cikgu, jarang sekali dapat berkenalan dengan blogger cikgu. Rasanya adalah 3 orang termasuk Cikgu Nas. heeeeeeee. Cikgu Nas sangat rajin update entri berkenaan dengan pendidikan semasa. Walaupun aku selalu je tak berapa nak paham entri tu, tapi aku baca gak bagi mencedok sedikit sebanyak ilmu yang diberikan. 

Template yang cikgu nas guna sangat bersesuaian dengan tema blog yang diketengahkan. Nampak bersih dan senang nak dibaca kerana ber-background putih. Takda benda sheila nak komen sangat sebab blog cikgu memang bersih. Semoga cikgu terus berbakti kepada anak bangsa. Korangggg, jangan lupa follow cikgu nas ya :)

sheila shahfiekry

Kedai online shop milik blogger Xila. Ni blogger yang paling-paling rajin singgah blog aku. Thanks zila. So aku takda nak komen banyak tapi nak promote sikit online blogshop milik Zila ni.

Ada banyak dress, skirt, beg, tudung halfmoon, peplum, kebaya collection ada dijual disini. Harganya lebih murah berbanding online blogshop lain. Jumlah korang ringankan mata sikit usha apa yang ada kat kedai ni. Mana tahu tersangkut, terkenan dihati. hihi. Awal bulan ni sangat sesuai untuk membeli belah. Haa jangan lupa belanjalah kita sehelai tudung ke. Ecewahhh demand pula daku. hihi. Sekian :)

sheila shahfiekry

Ni lagi blog yang aku gemar masuk. Background hijau tu cukup menawan hati nak blogwalking sini. hihi. Font size yang digunakan sangat comel, seketul-seketul tulisan aku boleh baca. hehe. Cuma sila bold-kan atau pekatkan lagi tulisan tu. Macam smooth sangat warnanya. hihi...

Nak komen sikit, awak banyak bloglist. Awak boleh tak gabungkan dalam tabber widget macam saya buat? Pastu buat scroll box untuk bloglist dan blog archieve. Bila blog dah nampak pendek sikit, ringan nak loading. Senang orang nak blogwalking sini tau. Yang lain bagi sheila just nice. Sheila doakan awak terus maju dalam berblogging dan juga dalam kehidupan ya. 

13 comments

January 5, 2014 at 8:14 PM

banyak blogger lagi ni nad tak terjah..hehe

January 6, 2014 at 12:03 PM

assalamualaikum sheila....tahniah2 buat mereka yer n boleh lawat mereka nanti...;)

January 6, 2014 at 12:17 PM

lamenye tak singgah sini.. >_<

January 6, 2014 at 1:00 PM

review terbaik :)

January 6, 2014 at 1:32 PM

kalau ada masa nak terjah semua..

January 6, 2014 at 2:48 PM

hai...sy pun rasanya dah lama tak singgah sini..starting januari ini sy dah macam kurang skit update entry..insyallah nanti kalau ade masa saya terjah blog mereka...

Regards,
-Strider-

January 6, 2014 at 4:02 PM

wahhh..bestnya bila direview! hehehe

January 6, 2014 at 6:38 PM

terima kasih atas review tersebut cikpuansheila

January 6, 2014 at 6:39 PM

Terima kasih atas review tersebut cikpuan sheila..:)

January 6, 2014 at 10:14 PM

Review yg sungguh bermanfaat.. :)

January 7, 2014 at 12:32 PM

thanks SS.. tabber widget tu dah buat dah.. sebelum ni ada gak buat pastu salah apentah. terus error.. TQ lagi skali..

January 11, 2014 at 1:30 PM

sheila nk minta tukar apa tu..hu3..bagitau la

Anonymous
January 13, 2014 at 3:19 PM

tq sudi review yer, akan diperbaiki bila mood berblog kmbali, neway tq dear

Post a Comment