ASIAN FOOD CHANNEL | norsheilasalleh.blogspot.com

ASIAN FOOD CHANNEL

Assalamualaikum...

Siapa suka tengok Asian Food Channel (AFC)? Broadcast on Astro Channel 703 for Malaysia and Brunei. Aku gemar tonton ni lagi-lagi bila rancangan masakan Melayu daripada Chef Wan dan Chef Sherson. Chef Wan ni memang famous lah. Takyah kenalkan pun takpe. Daripada kecik membawa ke besar ni, suka tengok CW masak. Chef Sher pula masih muda. Memang hot pasal karisma dia, cara memasak dia yang sempoi. Dua-dua best dan sesuai dibuat idola untuk junior aku ;p

Sabtu lepas aku tengok rancangan CW, dia masak Nasi Beriyani. Pastu aku catit bahan-bahan dia untuk masak nanti , sambil kecur air liur. hihi. Rasanya dah lama sangat tak makan NB ni. Esoknya, suami ajak pergi makan kat luar. Jalan-jalan kat area The Store pastu suami teringat ada kedai makan NBGJ. Tengok gambar bawah!

Nasi Beriyani Gam Johor

Alhamdullilah, kenyang perut. Terbaik lah NBGJ ni. Sedap tak terkata. Harga pun boleh tahan RM 9.00 sepinggan. Aku makan dengan daging, suami amik ayam. Last sekali, daging takleh habis. Full tank. Kalau korang ada restoran NBGJ yang sedap atau lain-lain, promote please dekat aku. I love food to the max....

DICORET OLEH :

2 comments

December 19, 2012 at 11:35 AM

Sedap kan NBGJ mmg terbaeekk... hihihi...

December 19, 2012 at 12:48 PM

tahu takpe, sedap hingga menjilat jari-jari hihi :)

Post a Comment