NASI LEMAK YONG PENG | norsheilasalleh.blogspot.com

NASI LEMAK YONG PENG

Assalamualaikum...

* maaf, gambar kabur *  
* simple tapi marvellous *

Sementelah kitorang balik kampung bersama abang + kakak ipar, adalah dirasakan bertuah sebab akhirnya dapat juga makan nasi lemak Yong Peng yang gila famous amos. Sebut je Nasi Lemak Yong Peng, daripada Yong Peng membawa ke Kluang pastinya tahu sangat akan kehebatan dan kesedapan yang ada pada nasi lemak tersebut. Huewhuew~

Since kitorang bercintan cintun dulu, tempat inilah yang suami bawa. First kedai makan kat kampung yang diperkenalkan pada aku. hehe. Nostalgia sungguh port ni. Keluar daripada tol Yong Peng memang senang nak nampak kedai tepi jalan besar ni. Sejak kawin sampailah hari minggu yang lalu, kitorang sentiasa berharap dapat makan kat kedai tu. Memang memanjang tak dapat merasa sebab sampai kat kampung selalunya dah pagi buta. Harap maklum, kedai mesti dah tutup. tsk tsk tsk...

Finally, dapat lah melepaskan hajat terpendam (bukan yeyak tau..) Ayam goreng situ pun sedap. Tak berminyak sangat. Alhamdullilah syukur, rezeki kami dapat makan lagi kat situ :)

DICORET OLEH :

18 comments

December 10, 2012 at 8:42 PM

slm Sheila...
org kluang ker...sama la cmtu kampung kita..hihi
QH tau kedai nasi lemak ni..mmg sedap giler hingga mjilat pinggan..haha...QH selalu ngidam nk mkn nasi lemak kt kedai..ayam goreng mmg oder sorg 2 ketuii..hehe...blk kg nti nk singgah ke sni..tliur sudahh..:)

December 10, 2012 at 9:54 PM

wahhh sedapnye,heheh nnt kalau tlalu YP nak terjah sinilah,hohohoh

December 11, 2012 at 9:47 AM

Tak sangka sekampung ye Qaseh Honey. hehe. akak duduk kawasan mana? sheila kat Paloh. sedap kan. aaa tak sabar nak makan situ lagi. hehehehhee :)

December 11, 2012 at 9:48 AM

harus rasa shahfeza! hehehehhee

December 11, 2012 at 9:58 AM

nyam..nyam..nasi lemak salah satu kesukaan hati..

December 11, 2012 at 10:22 AM

sedapnya..dh lma tak mkn ns lemak.

December 11, 2012 at 10:34 AM

mama rey, nasi lemak ni kurang berlemak rasanya. sedap betul :)

December 11, 2012 at 10:42 AM

hehehe diet ke Nasuha?

December 11, 2012 at 11:12 AM

sedapnyaaaaaaaaaaaa ni teringin plak rasa. btw dear ur blog mmg dh de dlm list. xperasan ek :)

December 11, 2012 at 11:18 AM

kak nora dah ada isi ke? hehehe. sheila tak perasan lah kak nora! sorry ye. hahaha terima kasih sudi letak sheila dalam bloglist kak nora. susah2 je. hehehehe :)

December 11, 2012 at 11:23 AM

Shiela...nape akk balik kg Kluang xtau pun erk...uhuhuhu... Nak cuba singgah la nnt...

December 11, 2012 at 11:28 AM

orang Kluang juga ke? hehe. ni dekat dengan kawasan nak masuk Yong Peng kak. hehehe. akak balik Kluang keluar tol mana?

December 11, 2012 at 1:42 PM

ni bukan Yong Peng yg kemaman tu ek...mmg sedapp nasi lemak yong peng ni..sambal die sedapp..

December 11, 2012 at 2:03 PM

bukan yang dekat Kemaman tu. ni dekat Johor. hehehe. sedap banget ni :)

December 11, 2012 at 2:06 PM

Ballik kluang kluar tol Ayer Hitam.. Sheila?

December 11, 2012 at 2:25 PM

sheila keluar ikut tol Yong Peng. depan sikit daripada Ayer Hitam. hehehe

December 11, 2012 at 9:12 PM

sodapppnyeeeee ! mintaakkk sikittt :D

December 12, 2012 at 9:44 AM

dah masuk perut dah Mar. ahhahahaha :)

Post a Comment