Sunnah Nabi Guna Jari Telunjuk | norsheilasalleh.blogspot.com

Sunnah Nabi Guna Jari Telunjuk

Assalamualaikum...
Tidak ada dalam mana-mana nas, melarang kita menggunakan ibu jari semasa menunjuk. Sekiranya terjumpa dengan orang guna ibu jari semasa menunjuk, jangan pula kita marah ya. Rasulullah SAW dan para sahabat menggunakan jari telunjuk.

Untuk lebih lanjut, tengok youtube ceramah Ustaz Azhar Idrus berkenaan dengan Sunnah Nabi dalam menunjuk guna jari. Semoga bermanfaat buat semua. In shaa Allah... (",)

30 comments

March 15, 2014 at 7:45 AM

selamat bhujung minggi sis shiela :P

terima kasih ats pkongsian
cplgate..visa, inti :P

March 15, 2014 at 7:55 AM

2lh kan trkdg byk sgt yg mengelirukan bila kita baca kt fb....mmg kena berhati2....

March 15, 2014 at 7:57 AM

salam sheila..satu perkongsian yang baik...tapi kadang2 ada jugak nampak orang guna lambang A tu..orang kata lebih sopan...confius jugak ek..
by the way thanks sharing..tak salah la akak gunakan jari telunjuk..

March 15, 2014 at 8:17 AM

Wah perkongsian yang bermanfaat :) Bagus2.

awksweetgitu.blogspot.com :)

March 15, 2014 at 8:25 AM

Assalamualaikum Sheila, ok dah menabung baru lega kak :), betul index finger ni ada bermacam makna, bagus ikut cara sunnah.

March 15, 2014 at 11:29 AM

betul tu.. dah nama pun jari telunjuk, mestilah digunakan untu menunjuk. zizie klik INTI kat sini, kak :)

March 15, 2014 at 11:31 AM

Bookmarked dulu video ni, esok pagi insya Allah akan tengok. Terima kasih atas perkongsian kak :)

March 15, 2014 at 12:49 PM

Thanks Shiela..baru tau ni...thot Rasulullah s.a.w juga menggunakan ibu jari...so adat kita ni dah bertentangan lah kan...

March 15, 2014 at 12:52 PM

Isi dua tabung untuk Shiela...salam Sabtu ya!!!

March 15, 2014 at 1:20 PM

bgus utk info ni..jie pun pelik org slalu guna ibu jari ni..

March 15, 2014 at 2:02 PM

Memang ada jugak yang guna jari ibu untuk tunjuk....tapi lebih ramai yang guna jari telunjuk....

March 15, 2014 at 8:13 PM

nice sharing kak :) minat gila kat ustaz nih hehe

March 15, 2014 at 10:05 PM

seharusnya ikut sunah baginda

March 15, 2014 at 10:21 PM

nice sharing sis.

March 15, 2014 at 10:21 PM

yui isi tabung naa

komen ni sis delete tau =)

March 15, 2014 at 11:10 PM

satu pembelajaran yg baru zaza ketahui.. :)

March 16, 2014 at 2:08 AM

konfius kadang2

March 16, 2014 at 2:09 AM

TAPI BETUL KE PAKAI JARI IBU TU AJARAN YAHUDI? USTAZ AZHAR TAK BGTAU PON..

March 16, 2014 at 7:46 AM

Tq sheila... info mcmni sgt2 berguna.. ^_^

March 16, 2014 at 8:32 AM

nice sharing..
kim salam kat baby. hehe

March 16, 2014 at 9:10 AM

Salam ahiela. Thanks follow dija. Salam perkenalan :) nanti boleh la kongsi2 cite :)

March 16, 2014 at 10:14 AM

Pernah juga buat artikel sebgini . Budaya dah sebenarnya tunjuk dgn ibu jari. Sebab Ramai tidak tahu sunnah menunjuk. Terima kasih sharing:)

March 16, 2014 at 10:47 AM

nice sharing

March 16, 2014 at 1:53 PM

yg gmbr A tu, satu je tunjuk kt orang, lg 4 tu tunjuk kat diri sendiri, sebab tu tk elok kan tunjuk mcm tuh..

March 16, 2014 at 5:04 PM

betul kan.. mcm mn yang lambang A tu boleh ramai yg guna padahal ia adalah ajaran yahudi..

March 17, 2014 at 10:05 AM

tq share, masih rami yn confius sebenarnye

March 17, 2014 at 4:45 PM

tsha lak mcm confius huhuh

March 18, 2014 at 12:43 PM

Thanks for sharing SS.

March 19, 2014 at 10:42 AM

Nice sharing Sheila.
Baru taw beza dia...huhuu. Skrg dah taw yang mana jari yang lagi afdal digunakan untuk tunjuk. (^^,)

March 22, 2014 at 9:05 AM

ea ?? seriously ?? Zara bru tau tu ajaran yahudi ntuk first pict tuuu..

Post a Comment