#WW- 16 (HUTANG) | norsheilasalleh.blogspot.com

#WW- 16 (HUTANG)

Assalamualaikum...
Hutang wajib dibayar walaupun tidak dituntut...
Barangsiapa yang meminjam harta orang lain dengan niat ingin mengembalikannya, Allah akan mengembalikan pinjaman itu, namun barangsiapa yang meminjamnya dengan niat ingin merugikannya, Allah pun akan merugikannya" ( Riwayat Al-Bukhari, 2/83 )
DICORET OLEH : 

12 comments

April 17, 2013 at 12:31 PM

kalau smpai mati kita tak byr hutang .. roh kita akn tergantung ... "selalu dgr org ckp mcm tue" takut .... jauhilah hutang

April 17, 2013 at 12:36 PM

kita akan dituntut unuk membayar juga yana... roh kita takkan tenteram..

April 17, 2013 at 2:03 PM

yup betul sgt tu !

April 17, 2013 at 2:07 PM

KA :)

April 17, 2013 at 2:17 PM

iye. nanti ida bayar. muahahahhaa

April 17, 2013 at 2:27 PM

hahahah. ida hutang apa? hahahahha hutang dengan andi ekkk ;p

April 17, 2013 at 2:33 PM

opss.. ade hutang seseorang.. sure akan dibayar.. tapi tunggu gaji.!

April 17, 2013 at 2:39 PM

hehehe. cepat langsaikan hutang ye kak zue :)

April 18, 2013 at 11:16 PM

akak paling takot org ungkit hutang.. sebab tu bila berhutang akak terus byr bila mampu.. cuma PTPTN akak je xlepas lagi. huwaaa.... bila nk kije ni. ptong gaji je. hehe.

April 19, 2013 at 9:49 AM

heee sheila pun takut. memang tak sanggup dengar kalau ada kata kita berhutang dengan dia. nawaitu kena kuat. slow2 bayar PTPTN ye :)

April 19, 2013 at 2:51 PM

risau kalau ada yg mengungkit bab hutang2 ni.. nice sharing dear!

April 19, 2013 at 3:09 PM

betul. heee my pleasure zana :)

Post a Comment