KOSONGNYA TRIPLE S [>,<] | norsheilasalleh.blogspot.com

KOSONGNYA TRIPLE S [>,<]


Assalamualaikum...


Terasa cam nak kongsi something dekat sini. Sepanjang berblogging hampir bertahun-tahun ni, terasa blog ni kosong dari segi pengunjung. Seriously. Aku memang tak harap pun ada followers. Dulu, tujuan blogging sebab nak buat online diary, nak buat cerpen pendek, nak karang something for anything. Aku memang gemar menulis dan meluahkan apa sahaja dalam blog ni. Sebab, kalau-kalau ada berlaku something boleh harapkan dekat blog ni. Boleh usha balik apa yang jadi sebenarnya. Itu je. Nak harapkan otak simpan semua data mungkin susah sikitlah kut. Tapi sekarang macam dah lain macam je aku blogging.

Aku pun pelik, dan bingung! Apa yang lain macamnya pun aku kurang pasti. Ohh mungkin aku dah tak luahkan sangat segalanya kat sini macam dulu. Dulu, hari-hari outing, hari-hari updated what is happening! Tapi sekarang, semua yang aku tulis, aku cover sikit-sikit. Cerita hal rumahtangga takleh masuk sini. Bab2 gaduh ke, maki orang ke memang tak perlu update dekat blog. Kita kena pandai jaga hati orang.

Ada kisah pernah terjadi dulu. Aku pernah terkantoi sekali, gaduh dengan seorang kawan ni. Pastu aku luahkan dekat blog. Yang peliknya camne ntah ada orang lain yang baik hati sampaikan link entri aku maki tu dekat orang tersebut. Apa lagi kau, bergaduh besar aku dengan orang tu. Bukan seorang, dua-dua sekaligus!

Yang penting, korang kena blogging dengan menimbang cara perasaan orang yang membaca dan singgah blog korang. Even personal matter, jangan sesekali update dekat blog. Boleh bawa 'something bad' dekat korang.

Sekian, aku malas nak typing memanjang!

DICORET OLEH :



16 comments

January 26, 2013 at 12:26 PM

betul tu..sama dgn sy dulu mula2 bblog, umpama diary..tp skrg dh jadi lain sbb dh sedar bblog ni bkn utk tatapan sndiri tp dimata umum jgk..kekadsng bhaya jg tu..hihi

January 26, 2013 at 12:45 PM

salam. lama tak bersua . dulu saya punbuat online diary tapi ada seseorang yang membuat fitnah dari penulisan itu .

January 26, 2013 at 8:28 PM

salam sheila, mar pernah ada krisis dgn kwn baik dulu. pasal blogging jgk, ms tu mar dn kwn2 lain xtahu n xpndai pn psl blog2 smua ni, yg kwn ni sk luah kat blog, n terrrkutuk ktorg.. hehe then kantoi, apa lg .. haha tp tu cte lma, ktorg pn dh berbaik.. mmg kena hati2 menulis, jgn men hentam je silap hb jd kes polis lg bahaya :)

# tapi kalau nak buat online diary boleh je,, buat yg private.. biar org tertentu je boleh baca. lagi selamat ^^

January 26, 2013 at 11:28 PM

ELOK KALAU HAL-HAL RUMAHTANGGA YANG PERSONAL DAN SENSITIF JANGAN DICERITAKAN DI BLOG.. KADANGKALA IA MENGAIBKAN DIRI KITA SENDIRI DALAM KEADAAN KITA TIDAK SEDAR..

January 28, 2013 at 3:49 AM

Huh...takutnya dgr cerita tu..sya org baru dalam blog..harap2 tidak melakukan kesilapan pada semua...

January 28, 2013 at 9:26 AM

yeap true mama_saly! sheila belajar daripada kesilapan tu. skrg dah fokus blogging hal semasa je. kadang2 selit gak yang lain. hihi :)

January 28, 2013 at 9:27 AM

Yang! hee. lama tak jumpa. hehehe. kita kena belajar daripada kesilapan kan? takpelah yang penting kita dah tak ulang lagi hal yang sama :)

January 28, 2013 at 9:30 AM

yeker? ada kes sama hal lah kita ek. hehehe. skrg blogging pun boleh main saman malu. waaa takutnya sheila.

January 28, 2013 at 9:31 AM

setuju cakap fairus! sheila pun harap blogger lain tak masukkan personal matter dalam blogging. bahaya! thanks for advised fairus :)

January 28, 2013 at 9:44 AM

takpelah hussin. kalau kita tak buat salah, nak takut buat apa kan. just chill and rileks. btw selamat datang ke dunia blogger hussin :)

January 28, 2013 at 10:32 AM

betul tu nak publish kena berhati hati sebab skrg ni hampir semua org ada blog kompom kompom akhirnya akan sampai kepada yang dimaksudkan kan kan kan

January 28, 2013 at 10:43 AM

betul tu mak dara. hehehe. daripada internet ni lah lagi senang nak tersebarnya segalanya. hihi :)

*via ipad ker? hehe

January 28, 2013 at 11:37 AM

setuju tu dik non... kalau pasal gaduh2 ke maki2 tak baik d luahkan disini sebab kadang2 kita tak tau sapa yg baca blog kita ni.

January 28, 2013 at 12:19 PM

tahu takpe. kadang2 blogger pun tak hengat dunia nak maki2 org, org yang baca pun boleh sentap dgn ayat2 yang dikarangnya. most important, played save when u're writing. peace kak nea lopah ♥

February 3, 2013 at 10:48 AM

kadang2 terlepas pandang jgk..
lagi pun medium yang betul kan ada.hihi..:D

February 7, 2013 at 11:09 AM

betul tu tiqa ..

Post a Comment