LAST-LAST AKU YANG DEMAM | norsheilasalleh.blogspot.com

LAST-LAST AKU YANG DEMAM


Assalamualaikum...

bubur ayam tak berapa special

Syukur alhamdullilah, kesihatan aku baik saja setahun yang lalu. Sejak kawin, suami asyik demam kebah demam kebah. Tiba-tiba, semalam aku sakit tekak dan menggigil satu badan. Rupa-rupanya aku demam + selsema. Lama betul tak sakit, terasa longlai badan dan takda tenaga nak buat kerja harini. Tapi aku gagahkan juga bangun pagi masak bubur ayam untuk bekalan tengahari. Kesian suamiku, tak sakit pun kena makan bubur ayam. hehehe. 

Nasib baik masak bubur mudah je, aku ikut resepi mak aku. Yang penting ada hirisan bawang merah yang banyak, isi ayam yang banyak dan lengkuas untuk penambah bau. Kalau nak rajin, bubuhlah lobak ke, kentang ke, pati ayam ke, sup bunjut ke ataupun sedikit black paper. Disebabkan aku nak bubur yang neutral dan nyaman diperut, aku memang takkan masukkan blackpaper. Pedas perut nanti. hihi. Sekian, dengan harapan cepat sembuh dan tak perlu pergi klinik petang nanti. 

p/s : lagi sedap makan bubur dengan cakoi ! perghhh *terliur*

DICORET OLEH : 


14 comments

January 21, 2013 at 3:49 PM

get well sooooon sheila =)

January 21, 2013 at 4:01 PM

thank you my dear :)

January 21, 2013 at 4:39 PM

alaaa cian2...get well soon ,dear...jgn lupe makan ubat taw..=)

January 21, 2013 at 5:03 PM

terima kasih nory, insyallah!
memang nak cepat sihat pun :)

January 21, 2013 at 7:43 PM

sheila guna dlu utk simple template . . kalo error , sheila guna utk Denim punya ek . . mai pun x pasti sgt . .

January 21, 2013 at 7:57 PM

haha berjangkit dgn encik suami la ni..mohon jgn sebarkan kt org lain pulak. pkai topeng

January 21, 2013 at 10:58 PM

laa sheila demam ke.. kesiannya, Syafakillah ye ..

January 22, 2013 at 10:02 AM

takpelah, nanti sheila free sheila try tutorial mai ye. sheila pening2 lalat ni, takleh nak fokus bila buat tutorial. hehehe tq mai :)

January 22, 2013 at 10:07 AM

hahaha. malas nak pakai topeng. just duduk jauh2 daripada orang je encik kopi pasta. hahahahahah :)

January 22, 2013 at 10:12 AM

aah, dah berkurangan ni mar. terima kasih mar :)

January 22, 2013 at 1:17 PM

ala syian dia.. minum 100plus syg.. tp buang gas dia dlu.. elok utk demam.. insyaAllah.. get well soon yea.. =)

January 22, 2013 at 1:21 PM

thank you for concern. saya tak minum air bergas skrg ni. tapi dulu pernah la buat mcm yang awak suruh ni. hehe. insyallah sy buat lagi ye :)

January 22, 2013 at 4:27 PM

ala siannya...ha ntah2 nk dpt baby kot..hihihi..
Semoga cpt sembuh ya.... jgn lupa mkn ubt tau! :D

January 22, 2013 at 4:38 PM

amin! kalau betul apa akak cakap tu, bestnya sheila! hehehe. thank you sis! sheila tak makan ubat, alhamdullilah makin sembuh :)

Post a Comment